Ko znamke govorijo: pravilno pitje piva je odgovorno pitje
Pivo je sinonim za sproščeno druženje. Z njim povezujemo dobre trenutke v sproščeni družbi družine, prijateljev ali znancev. V Sloveniji je razmeroma dostopna – alkoholna ali brezalkoholna – pijača, ki s paleto različnih okusov ponuja užitek širokemu krogu potrošnikov. Prav širitev ponudbe v kategoriji brezalkoholnih piv in piv z nižjo vsebnostjo alkohola je trend in nuja današnjega časa, pa tudi priložnost za krepitev naše družbene odgovornosti. V podjetju z zadovoljstvom opažamo, da povpraševanje po tem segmentu piv narašča. To kaže, da smo s svojimi pobudami in partnerstvi za spodbujanje odgovornega pitja ter ponudbo brezalkoholnih različic piv blagovnih znamk Laško, Union in Heineken dosegli in prepričali potrošnike.
Ob široki dostopnosti piva in pestri izbiri raznolikih okusov za potrošnike postaja odgovorno pitje izziv za pivovarski sektor. Trajnost in odgovornost sta podstat celotnega delovanja Pivovarne Laško Union, ki je največji slovenski pivovar s skoraj 200-letno tradicijo. V skladu s trajnostno strategijo 'Varimo boljši svet – dvignimo letvico 2030' poudarjamo pomembnost odgovorne potrošnje. S temi tremi ključnimi strateškimi usmeritvami v podjetju utiramo pot do ničelnega vpliva na okolje, vključujočega, poštenega in pravičnega sveta ter zmerne in neškodljive porabe.
Odgovorna izbira na vsakem koraku
Svoj doprinos k razvoju pivovarstva in dvigovanju ravni kulture pitja piva v Sloveniji v podjetju vidimo skozi premiumizacijo portfelja, uvajanje inovacij in širitev ponudbe v kategoriji brezalkoholnih piv in piv z nižjo vsebnostjo alkohola. Proizvajamo piva kultnih blagovnih znamk Laško in Union, kot del mednarodne družbe HEINEKEN pa polnimo tudi pivo globalnih razsežnosti Heineken. Posebnost in dodana vrednost največje slovenske pivovarne pa je, da imamo prav vse tri blagovne znamke piva tudi brezalkoholne ali nizkoalkoholne različice. S tem potrošnikom omogočamo odgovorno izbiro tudi takrat, ko se jim prileže žlahtni napitek iz hmelja.
»V našem podjetju odgovorno potrošnjo vidimo kot izjemno pomemben steber trajnostnih prizadevanj. Odgovorno pitje spodbujamo preko raznih pobud in projektov ter širjenja ponudbe brezalkoholnih in nizkoalkoholnih različic pijač. Pomembno je, da imajo potrošniki izbiro. Naša mantra je, da je le odgovorno pitje pravilno pitje piva,« poudarja Tanja Subotić Levanič, direktorica korporativnih odnosov v Pivovarni Laško Union.
Partnerstva za odgovorno pitje
Z namenom informiranosti, ozaveščenosti in transparentnosti potrošnikov v podjetju dosledno navajamo vse informacije o sestavinah in hranilni vrednosti na embalaži vseh blagovnih znamk pijač. Takšen pristop je skladen s trendom BFY (Better-For-You), ki spodbuja zmanjševanje vsebnosti alkohola in kalorij v pivu.
Ozaveščevalne aktivnosti v podjetju izvajamo tudi preko projektov in s sklepanjem partnerstev za zmanjšanje škodljivega pitja. Tako smo na primer leta 2019 skupaj s partnerji – AMZS, Olimpijskim komitejem Slovenije – Združenjem športnih zvez, Gasilsko zvezo Slovenijo in Planinsko zveze Slovenije – podpisali Zavezo za odgovorno pitje, s katero smo se zavezali k aktivnemu ozaveščanju javnosti o odgovornem pitju in zmernosti pri pitju alkohola. V letu 2022 smo se povezali z AMZS, Centrom varne vožnje na Vranskem in podprli nacionalni program Voznik začetnik. Z njim ozaveščamo o pomenu trezne izbire in odgovornosti, da med vožnjo ne uživajo alkoholnih pijač. Na letni ravni se izobraževalnega programa udeleži do 4.800 mladih voznikov.
V Pivovarni Laško Union tudi na ravni blagovne znamke Heineken, pod okriljem katere od leta 2016 po vsem svetu načrtno vlagamo v kampanje za promocijo odgovornega pitja in s tem odvračamo ljudi od vožnje pod vplivom alkohola, dodatno vsaj 10 odstotkov medijskih sredstev letno namenjamo proaktivnemu ozaveščanju o odgovornem pitju.
Dolgoletni projekt te blagovne znamke 'Ko voziš, ne pij' je letos na globalni ravni dobil nov obraz: svetovnega prvaka Formule 1 Maxa Verstappena, ki je hkrati tudi ambasador Heinekena 0,0. Kot svetovno prepoznan in eden najboljših voznikov učinkovito posreduje osrednje sporočilo kampanje, da združevanje pitja in vožnje predstavlja resno tveganje. Oglasi na zabaven način prikazujejo, da je najboljši voznik vedno tisti, ki ne pije, razen če pije Heineken 0,0. Ustvarjalci kampanje so navdih za kreativno idejo našli v navadah ljudi, ki voznika z večerne zabave pogosto izberejo na podlagi arbitrarnih razlogov in ne na podlagi (ne)popitega alkohola, kar je v resnici najpomembnejše.
Kreativni pristopi na lokalni ravni
V Sloveniji smo to kampanjo pospremili z inovativno aktivacijo, ki je potekala na parkiriščih in na postajah izposoje koles Nomago. Vozniki so ob vstopu na parkirišče prejeli parkirni listek, ki je z napisom 'Bistre misli, trezna glava' opozarjal na pomen odgovornega pitja. S pravilnimi odgovori na vprašanja hostese so vozniki za nagrado prejeli Heineken 0,0. S pomočjo kreativne rabe medijev so voznike avtomobilov in koles na frekventnih lokacijah na presenetljiv in zapomnljiv način opomnili, naj ne pijejo, ko vozijo, in jim hkrati že pred obiskom lokalov ponudili brezalkoholno alternativo. Pivo Heineken 0,0 namreč ne vsebuje alkohola in ima le 69 kalorij. V njem lahko uživamo kjerkoli in kadarkoli. Tudi, ko vozimo.
Za zaključek pa nazaj k mantri ... Odgovorno pitje alkohola je ključno. Pomembno je poznati svoje meje in jih spoštovati, še bolj pa prepoznati situacije, kjer alkohol ni dobrodošel. S spodbujanjem odgovorne uporabe s strani različnih deležnikov na eni strani, tudi ponudnikov in blagovnih znamk piva, in sprejemanjem odgovornih odločitev posameznika na drugi vsi skupaj prispevamo k odgovornejšemu danes in jutri. Ali kot pravimo v Pivovarni Laško Union: V radosti sožitja varimo dobro družbo, navdihujemo boljši svet.